Thursday, 11 December 2014

Welcome to Semester 2

ASSALAMUALAIKUMWAROMATULLAHIWABAROKATUH..



hello ladies and gentlemens. so sorry. start from now i dah mula active balik in blogger world. inshaAllah keep supporting me. thanks ^3^

Now that all final exams are finished and I received all my grades back, I can now officially say that I am a second semester Uitm Shah Alam Student! congrates to mee -______-


Guess what? now dah masuk bulan disember dah pun. It's to fast right? masa tu bergerak cepat sangat. pejam celik pejam celik dah nak habis tahun 2014 and im really really tak sangka dah masuk sem dua dah pun sekarang. rasa macam baru je masuk belajar dekat uitm nih. so alhamdulillah still dapat sambung belajar semester kedua. again, congrates iffa 'annoyingface

result ? so far alhamdulillah. even aku tak dapat DL a.k.a Dean List student 'gerak dua jari', pointer aku okay dan aku bersyukur and inshaAllah in second semester i'll do my best like before. i mean nak result gempak laa dari result sem 1 tu. kaaannn? so inshaAllah everything will change. hehee 'senyum sampai ke telinga'. okep. kalau nak semua berubah mesti lah kena pasang azam baru, am i right? HEHE

so, semester dua ni aku nak pasang azam sedikit demi sedikit. taknak pasang azam sekaligus. takut tak tertunai. heeeeee um um. okay azam aku yang first aku nak pasang adalah siapkan semua assignment lecturer. haha. honestly, aku ni pemalas orangnya and i dont know why. sebab tu lah tak dapat dean list. haiyyaa 'ketuk kepala dekat meja'. aku ni memang ada problem sikit dalam buat kerja kerja assignment nih. mesti tertangguh. lepastu bila dah sampai masa nak hantar, malam tu lah tergopoh-gopoh dalam semua hal. tak lain tak bukan confirm cari member. kihkih. so, in this time aku dah tekad nak siapkan semua assignment lecturer secepat mungkin. inshaAllah :) 'genggam tangan and say YES!'

Aku nak buat yang terbaik untuk sem dua ni. sem dua ni tak penat sangat. dah takde dah koko yang kena kawad bagai semua. paper exam pun tak banyak. just four paper jeee. so i hope i can do it! haja hwaitting! once my mom adviced me, ''kakak, ni dah masuk sem dua. belajar rajin-rajin. kalau rasa dalam kesusahan, bacalah al-quran. biar tenang hatinya tu. ingat, al-quran tu dapat tolong kita nanti. biar belajar tu rasa tenang je''. thanks mom. i'll try my best. always remember me in your du'a maa 'kesat air mata sat'  




ohh, '' Some Are Destined To succeed, Some Are Determined To Succeed ''

i like that phrases hundred percent! yeah ''sesetengah ditakdirkan untuk berjaya, dan sesetengah lagi berazam untuk berjaya'' ummmm betol betol betol.

determination always related with our mind set. my lecturer had told me before, '' it's all about the power of mind set. even, what we want determined to do it, our body will response and make reactions for what we want to do'', tu yang aku ingat la apa yang lecturer aku cakap. hihhii. so, aplikasikanlah, power of mind set, sebab dari sini lah kita boleh menentukan masa depan kita :) ''WHAT YOU BELIEVE YOU BECOME'' ^_^


XoXo #IMiffa


! ♥ Terima kasih daun keladi ♥!

0 persons berX0XO:

Post a Comment