Tuesday, 7 January 2014

Kini aku budak lepasan SPM 2013

A S S A L A M U A L A I K U M W A R O H M A T U L L A H I W A B A R O K A T U H !

Now officially aku bergelar PELAJAR LEPASAN SPM 2013 and for sure that is mean aku dapat freedom!
Itu lah yang aku nanti nantikan selama ini . Kebebasan multak untuk bergerak bebas tanpa terikat dengan jadual dan rutin yang sama . Wahh ! bestnya dah tak sekolah . Bila malam , boleh tidur lambat dan tak payah nak risau esok pagi terlajak tidur also boleh tidur puas puas . Kalau taknak tidur pun boleh . Hee , tak payah buat homework dah , tak ada kokurikulum lagi , tak ada balik lambat lagi . Tak payah nak bangun pagi pagi pakai baju sekolah , pakai kasut sekolah , pakai beg sekolah , pakai stoking hitam legam pakai kasut sekolah hitam yang berbulan bulan tak basuh untuk pergi ke sekolah . 

After that sampai je sekolah kena duduk dekat dalam dewan terbuka atau tapak perhimpunan everyday untuk mendengar tazkirah pagi , ucapan pagi from cikgu cikgu kaunselor , ustaj ustajah , papa achmy andd so onnn ! When im in the class , rasa lama sangat . Time tu tak sedap duduk dah dengan member member and everytime asyik nak tengok jam je . Bila lah nak sampai waktu rehat . Perut dah berbunyi bunyi macam macam lagu minta diisi makanan sebab dah lapar . Bila dah lapar , mood nak belajar pon takde . Cuba imaging kalau time tu belajar subjek sejarah ? HAHA , mengantuk sampai tak terkata xD

*Kringgggg ....loceng berbunyi tandanya waktu rehat sudah tiba . Semua suka . cepat cepat keluar kelas pergi kantin berebut rebut beli makanan and then cari meja , duduk dan makan . First start sekolah memang la beratur time nak beli makanan but bila dah masuk tengah tengah bulan sekolah ni dah tak ade dah beratur atur semua nak berebut . tolak sana tolak sini . hehee . Aku rindu nasi ayam goreng dengan ais milo makcik kantin tu . rindu donat besar yang harga RM0.60 *tak silap aku*

After rehat , semua masuk ke kelas muka berseri seri . Yela , semua dah kenyang . Macam pantun yang berbunyi  # Gendang gendut tali kecapi , Kenyang perut suka hati # hehee . Kena sangatla dengan pantun tu kan ? Hee , btw aku hmm rindu sangat nak bersama sama dengan member member aku . rindu nak kena denda dengan cikgu . berdiri atas kerusi . berdiri atas meja . kena cubit perut . rotan . haiyoo , hm rindu nak memekak ramai ramai dalam kelas time cikgu tak ada . rindu suasana sekolah yang riuh rendah macam hospital bahagia tu . Ahhaha , rindu nak borak borak , dengar gossip gossip terhangat , gelak ramai ramai , nyanyi ramai ramai , makan dekat kantin sama sama , pergi toilet sama sama , merewang merayau dalam sekolah sama sama , buat nakal sama sama .

 lepastu time nak dekat exam sibuk semua dengan study group . Lepas exam time cikgu nak bagi paper yang sudah siap ditanda , semua muka pucat kecut perut . haha . kalau result okay , cikgu puji melambung lambung kembang la bontot dengar tapi bila result kurang elok , panas la telinga dengar bebel cikgu . jealous dengan mark member yang high high tu . hehee

Butt sekarang ni , aku rindu dengan semua tu . alahai nyahh , rindunya zaman sekolah ni . Zaman sekolah ni adalah yang paling terindah bagi aku . banyak pengalaman pahit dan manis cerita yang ada untuk aku kongsi cerita pada anak cucu aku nanti . hehe . berangan sudah aku ni . takpela , berangan itu seronok . haha . berangan nak kawin dengan mohamad hisyam yang comelcomel tu . hahahaha xD lagi pun berangan tu free bukan kena bayar pun kan ? kan ? kan ? Siapa sokong yang aku cakap ni angkat tangan cepat ! haha
*nah gulagula*

Hee . kepada budak budak yang masih bersekolah lagi , ni pesanan dari kak fifah . hargailah masa yang ada pada zaman persekolahan korang ye adik adik . One day bila korang dah tinggalkan zaman sekolah , ianya akan menjadi kenangan yang paling terindah dan pasti korang akan sangat merinduinya . percayaa laa ◕‿◕ 


























XOXO # Fifah Zairi

! ♥ Terima kasih daun keladi ♥!

3 comments:

  1. Ooo Comel Weyhss Gambar Deo :* . Wkwkw ;) .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oloh . menyenyee teh teh . hahaha :P

      Delete
  2. Eh, tudung bdak skola skang mmg cmtu ker?? Mcm x ckup kain je.. Atau slah bli saiz..?? Hahax!!!

    ReplyDelete