Friday, 1 February 2013

Kami BUDDYZ takkan terpisah :'D



Assalamualaikum. Hi :) Now we talk about friendship. Err, its sounds like boring right ? lol. Tak kisahlah. Sebenarnya, friendship ni macam mana ? Adakah friendship ni macam iklan dekat DiGi tu ? Takkan terpisah. Empat kawan gila-gila TUDUNG tak sama tapi satu kepala, tak sedarah tapi bersaudara, sumpah untuk bersama-sama. Takkan terpisah. Kami hebat macam budak hipster dengan jeans ketat takkan koyak takkan goyah takkan terpisah. Kami buddyz bersama selamanya. Kami riuh. Kami gempak ngam-ngam macam segi empat tepat, suara berbeza pilihan sama fahami jiwa tanpa suara. Kami bebas merantau merata-rata merayau-rayau mencari jati diri. Bersama selamanya. Kami buddyz. Kami takkan terpisah.

Korang dah banyak buang masa baca benda alah atas tu. Tak ada pape pun. Hahahaha okay. Actually, ada perbezaan antara fake friends and real friends like your best friends. Korang tahu tak apa perbezaannya ? Alah, jangan cari yang susah-susah. Cari yang senang cukup. Okay, biar aku bagi tahu. First, fake friends tak pernah minta makanan time korang makan. Real friends, sebab diorang lah makanan korang tak ada. Second, fake friends akan pinjam barang korang and dalam 2 or 3 days baru dia pulangkan balik. Kalau real friends, diorang akan simpan barang kau macam dia punya and akan pulangkan bila korang minta balik. hahahaha. Okay, dah lah tu.


           - KAMI BUDDYZ KAMI TAKKAN TERPISAH -


Dah terang terang nampak nama budak tuh kan . haaa , meh aku nak cerita serba sedikit pasal si comel nih.Nama dia Nur Fatin Elisa. panggil saja dia lisa. Tapi cikgu bm aku panggil dia lisa kosmetik. aku pon taktahu pebenda lha cikgu bm aku toh. tapi aku panggil dia lisa hehe. si lisa ni rapat dengan aku,dalam kelas dia duk belakang aku je. setiap saat aku dengan dia mesti akan gosip pasal budak budak hot dalam facebook. Sebab itu lah kami buddyz !


Haaaa, ini pulak . Sedarah dengan aku setinggi dengan aku sesenget dengan aku. Nama dia Mazilah Makhtar. Pangii joe mazi, ilah , mazilah or whatever. hahaha, tapi aku senang dengan mazi. alright, dia ni cun. budak paling cun dalam kelas aku. dia jugak duduk belakang aku. dalam kelas dia selalu menyanyi. kalau aku menyanyi mesti dia akan sambung. baguslahh. aku selalu berduet dengan dia. heee. 
Sebab itulah kami Buddyz !


Sorry, gambar ini terlalu besar buad tontonan umum. hehehe. aku bagi saiz XXL dah neh. yang kiri and yang kanan toh dah kenal kan? yang tengah pulak ? hahaha, yang tengah tuh lha aku nak kenalkan. Nama dia Nur syawanie . panggil wanie okayy .dia sweet okay sweeett. dia lah girl yang paling tinggi dalam kelas aku. dia ni nampak je kurus tapi makan banyak . lalallaa. kalau aku ajak dia makan nasi dekat kantin. mesti dia nak, dia selalu makan bersama dengan aku .
 sebab itulah kami Buddyz !


Haaaa , ni pulak aku taktahu datang dari planet mana . hehehehe . Ni akulah , namaku Nur Afifah. Panggil Afifah , fifah,ifah , pipah, ipah, pipa . mana mana ponn boleyy :D . Antara geng geng aku, akulah yang paling penakot and aku jugak yang paling tembam and pendek dalam geng aku . haha, k stop stop itu saje :P


Kalau dalam persahabatan tu, mesti orang akan fikir yang kita gelak sesama, study sesama. Tapi kalau menangis sesama tu, aku tak sure. Sebab, ada antara kawan kita tu, suka simpan masalah dia. Tak suka share. Dia kata, kalau dia share pun, bukan kawan dia boleh tolong. Tapi, sekurang-kurangnya boleh juga dia rasa lega bila dia share dekat kawan dia. Then dalam friendship, siapa jelah yang tak pernah gaduh and salah faham bagai. Mesti ada punya. But, susahlah kalau sama-sama kawan, sama-sama happy, tapi masih ada sifat dengki dalam diri pada kawan sendiri. So, pandai-pandailah buang sifat dengki tu. Kalau dah menyampah sangat dekat kawan tu, diam je -.-




So, aku update post ni berdasarkan apa yang aku rasa and alami. Tak ada niat nak bagi nasihat, perli, membebel, pretend like kononnya aku ni kawan yang baik and bagai. I just want to share. That's all. Thanks for reading. Byebye :)

:: Goss!pGurlz :: ~x0x0~

! ♥ Terima kasih daun keladi ♥!

0 persons berX0XO:

Post a Comment